zondag 19 juli 2015

New in: Nikon D3200


Ein-de-lijk, na enige tijd sparen heb ik mijn camera binnen. Zaterdagochtend (vorige week) om half 10 stond ik in mijn pyjama (ja, echt) voor de deur om te ondertekenen voor het pakketje dat ik inmiddels in de gang had geplaatst. De hele dag heb ik de camera niet meer uit mijn handen gehaald, tot irritaties van Celina toe, waarmee ik die dag had afgesproken. Zoals ik al vertelde in een outfitpost zijn we door het dorp heen gegaan en hebben we behoorlijk wat foto's gemaakt. Natuurlijk zitten er zoveel meer mogelijkheden op dan de macro-stand op de draaiknop (my favorite), maar die moet ik allemaal nog ontdekken en uittesten de komende tijd. As you know vind ik het fotograferen zelf hartstikke leuk en wil ik er echt veel mee gaan doen. Het lijkt me zo leuk om later een heel kastje vol met al je camera's van vroeger, de lenzen die je ervoor kocht en een hele stash aan spullen te hebben. Mijn oude camera ga ik dan ook zeker niet weg doen.

Deze camera gebruik ik niet alleen voor mijn blog, maar ook voor dagjes weg, vakanties en leuke momenten. Of gewoon om een middagje naar het bos te gaan en alle bloemen op de foto te zetten, want dat is zo nu en dan ook leuk.

Het fijne aan deze camera vind ik dat hij snel en makkelijk scherp stelt. Iets minder fijn vind ik het, dat als je een foto wilt maken met de lens nog in - bijvoorbeeld omdat dat op dat moment mooier uit komt - dat je dan geen foto kunt maken en de informatie krijgt dat je de lens moet uitdraaien. Ver inzoomen kan ook niet, wat bij mijn vorige wél kon. Op zich geen probleem, want zodra de foto is gemaakt kun je hem wél inzoomen. Wat ik ook heel handig vind is dat de foto die je zojuist hebt gemaakt, gelijk op het grote scherm te zien is. Op deze manier hoef je niet eerst naar de galerij te gaan, heel fijn!

Ik kan jullie wel gaan vertellen hoe mooi de foto's van deze camera zijn, maar ik kan het ook gewoon laten zien. Deze foto's heb ik die desbetreffende zaterdag met Celina in het bos gemaakt. Omdat er in ons dorp behoorlijk wat bloemen bleken te staan, zijn deze foto's alleen maar van bloemen (oeps..), maar dat betekent niet dat de foto's er minder mooi om worden! Oh, en mocht het nou nog niet duidelijk zijn dat ik dol ben op macro fotografie, is dat het wel na het zien van deze foto's.










Ik weet zeker dat deze camera nog lang mee zal gaan en dat ik met veel plezier veel SD kaartjes vol ga zetten met foto's. Ook zullen jullie nog het een en ander ervan terug zien de komende tijd.

Liefs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten