zaterdag 11 juli 2015

3 watermelon DIY's

Nu de zomer eindelijk officieel is gaan we massaal watermeloenen kopen. Wat mij betreft kun je meer met een watermeloen doen dan het in een paar stukjes snijden, dus eenmaal op Pinterest beland, vond ik een paar hele leuke en simpele do it yourself's.

WATERMELON ICE CREAM

Het enige wat je hiervoor nodig hebt is maximaal een halve watermeloen, een scherp mes om door de schil heen te komen en ijsstokjes/satéprikkers. Het handige hiervan is dat je nog genoeg watermeloen over hebt om iets anders mee te maken.

Stap 1: Snijd de meloen door vieren. Zelf heb ik één van de vier stukken gebruikt, maar wil je nou meer ijsjes (en als je daar plek voor hebt in de vriezer, haha) gebruik dan twee stukken. 

Stap 2: Snijd nu de kwart van de meloen in de vorm van pizzapuntjes. 


Stap 3: Prik de ijsstokjes/satéprikkers aan de onderkant in de schil van het pizzapuntje, and you're done! Omdat ik grote satéprikkers gebruikte heb ik ze nog op een mooie maat afgeknipt, omdat dat net wat meer stevigheid gaf.



Vervolgens leg je ze in de vriezer voor minimaal één dag. Omdat ik een week niet thuis was, was mijn bedoeling ze daarna uit de vriezer te halen en uit te testen. Eenmaal uit de vriezer gehaald, ben ik ze vergeten en zijn ze uitgedroogd, typical me. Ik heb dus geen idee of ze lekker zijn, maar ik weet bijna zeker van wel!

WATERMELON ICECUBES PART 1

Dit is gewoonweg een kwestie van een klein stukje watermeloen afsnijden (lees: de helft van een kwart, snap je hem nog?), daarvan de schil wegsnijden (let op: deze niet weggooien) en uit dit deel blokjes snijden. It's that easy. Ook deze stop je in de vriezer, en kun je daarna in je water gooien als ijsblokjes. En geloof me: het resultaat is héérlijk.



WATERMELON ICECUBES PART 2

En dan als laatste een net wat andere vorm van ijsklontjes, een tikkeltje leuker én het vergt net iets meer tijd. Wat je nodig hebt zijn: zoveel watermeloen als je wilt, de schil van de watermeloen van de vorige diy, een blender, vormpjes om het in te gieten en natuurlijk een vriezer.



Om te beginnen snijd je weer wat watermeloen af, zoveel als jij wilt. Hiervan snijdt je de schil eraf, en het deel wat over blijft snijdt je in niet al te grote stukjes. Doe dit in de blender, om vervolgens de schillen als het ware leeg te persen boven de blender (ofwel, het sap eruit halen), net als je bij een citroen ook vaak doet. Je kunt eventuele overgebleven stukjes meloen er nog af schrapen en er ook bij doen. Mix dit door elkaar tot het sap wordt, en giet het in de vormpjes.







De vormpjes die ik hier gebruik komen van de HEMA en geven de vorm aan van een ananas, hoe leuk! Er zal behoorlijk wat sap naast vallen, maar veeg dit gewoon weg met een doekje en leg daarna de toekomstige ijsblokjes in de vriezer.


En dan spreekt het laatste voor zich: in een beker met water (of een kan) en you're done!

Dus, bij deze drie verkoelende summer treats die hartstikke lekker en simpel zijn. Welke diy lijkt jullie het leukst om een keer te maken? Let me know!

Liefs.

4 opmerkingen:

  1. Wat een super leuke DIY's! Ik ben helemaal weg van die met de ijsblokjes. Zo leuk bedacht.
    Ik vond je blog overigens via Twitter, leuk zeg, wist ik helemaal niet. Toch handig zo ;)

    Liefs,
    Celine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Die ijsblokjes zijn persoonlijk ook mijn favoriet, haha! Wat leuk dat je mijn blog vond via twitter (:. Liefs.

      Verwijderen
  2. Ah, wat leuk zeg! Vooral die watermeloen ijsklontjes zien er ontzettend schattig uit zeg. En ik hou ook nog eens onwijs veel van watermeloen haha <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mee eens! Watermeloen staat bij mij ook hoog tussen mijn favorieten :). Liefs.

      Verwijderen