zaterdag 30 mei 2015

Tijdelijk niet meer bloggen

Nee, ik ga niet stoppen met bloggen. Ja, ik ga wel tijdelijk stoppen met bloggen. Niet omdat ik het niet leuk vind of er geen tijd voor heb, absoluut niet, ik wil juist door met bloggen. Helaas kan dat even niet. Dit omdat waarschijnlijk mijn blog is geïnfecteerd met Malware. Mocht je nou niet weten wat dat precies inhoudt, onder aan dit artikel staat het wat specifieker uitgelegd.
Anyway, ik ga de komende tijd uitzoeken hoe ik deze 'infectie' weer weg kan krijgen, maar hiervoor moet ik contact op zien te nemen met Blogger zelf. Op dit moment heb ik nog niet gevonden hoe, dus mocht iemand weten waar ik contact met ze op kan nemen, laat het weten!


Er zijn ondertussen meerdere laptops (onze eigen laptops, maak je geen zorgen over jouw laptop, haha) geïnfecteerd, wat ik moet zien te stoppen. Ik weet niet wat deze infectie nog meer kan aanrichten (heb er geen ervaring mee), dus voorlopig wil ik het risico niet nemen om meer schade op te lopen.


De komende dagen/weken zal er dus geen artikel meer online komen, maar daarna (hopelijk) wel weer. Via Instagram zal ik jullie daarover op de hoogte houden, of volg mij op Bloglovin' om een update te krijgen als er een nieuw artikel is.


Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben. Ik vind het zelf ook echt niet tof, en wil het zo snel mogelijk opgelost hebben. Sorry!
Mocht jij nog tips hebben over hoe ik dit kan oplossen, of weet jij iemand die hier meer van af weet, laat mij dat dan weten, misschien kan ik het daarmee oplossen. Je kunt een reactie achter laten op mijn blog, maar de kans is klein dat ik dat lees omdat ik Blogger niet meer wil opstarten, aangezien juist dat een infectie veroorzaakt. Stuur mij liever een berichtje op mijn Instagram of mail naar cosydreamscontact@gmail.com.


Liefs.

Beschrijving 'Malware'
Als je site is geïnfecteerd, komt dat meestal doordat een bepaalde kwetsbaarheid een hacker de mogelijkheid heeft gegeven de controle over je site over te nemen. De hacker kan de inhoud van de site wijzigen (bijvoorbeeld om spam toe te voegen) of extra pagina's aan de site toevoegen, doorgaans voor phishing (om gebruikers privé- en creditcardgegevens afhandig te maken). Ze kunnen ook kwaadaardige code injecteren (malware), bijvoorbeeld scripts of iFrames die inhoud van een andere site afhalen waarmee computers worden aangevallen als ze de pagina weergeven.

De term 'malware' wordt gebruikt voor allerlei soorten schadelijke software die is gemaakt om schade toe te brengen aan een computer of netwerk. Tot malware behoren (onder andere) virussen, wormen, spyware en Trojaanse paarden. Zodra een site of computer is aangetast, kan deze worden gebruikt om kwaadaardige inhoud zoals phishing-sites (sites die ontworpen zijn om gebruikers privé- en creditcardgegevens afhandig te maken) te hosten. Sommige hackers kunnen zelfs het complete beheer van een gehackte site overnemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten