vrijdag 8 mei 2015

Festival outfit


Afgelopen dinsdag is er door het hele land heen flink gefeest. Er waren ontzettend veel festivals en ik denk dat menig Nederland wel aanwezig was bij een van de vele bevrijdingsfestivals. Zelf was ik te vinden op het Bevrijdingsfestival Overijssel en 's avonds bij Dance4Liberation. Helaas ging de avond minder dan ik had gehoopt, maar 's middags heb ik het heel leuk gehad! De outfit voor vandaag is daarom ook een festival outfit, hoewel ik deze beter afgelopen week had kunnen plaatsen.. Anyhow, voor komende festivals: hierbij een outfit!



Bij festivals is de dresscode vaak niet de meest simpele outfit. Vaak is het de bedoeling dat je een feestelijke, opvallende outfit aan trekt. Natuurlijk kun je ook overdrijven, dus ik hoop dat ik een oede festival outfit bij elkaar heb gezocht (let me know, hehe).

Het topje met franjes viel me gelijk op toen ik Polyvore opende. Mede door dit topje kwam ik op het idee voor een festival outfit. Omdat hij helemaal zwart is is hij niet too much, maar door de franjes toch prima te doen voor een festival. Helaas zat het weer dinsdag niet echt mee, dus het spijkerjasje had je zeker wel nodig. In elk geval iets warms, want met alleen dit topje had je behoorlijk het kippenvel op je armen gekregen.

Fun fact: ik heb een uur lang onder een overkapping gestaan met zo bijna iedereen van het hele bevrijdingsfestival Overijssel. Oké, misschien niet iedereen, maar trust me, je kon je nieteens omdraaien. En als je je wel omdraaide, kreeg je óf een sigaret in je gezicht gedrukt, óf een glas bier als shampoo voorgeschoteld. Ach, het was het waard, want het was ontzettend tof!

De broek heb ik al eerder gebruikt in een outfit, maar ik vind hem nog steeds erg leuk. Vooral voor een festival, door de grote (en kleinere) gaten bij de knieën, geeft het toch weer een soort van festival idee. Ben ik de enige die daar zo over denkt en dat lastig te verwoorden vind?

Ah, that shoes tho, love them. Door de plateau zijn ze toch weer nét wat anders dan andere schoenen, en de tekst, tja, past er ook wel bij. Door de zwarte schoen an sich zijn ze lekker basic, en alweer, niet té, als je snapt wat ik bedoel..

De bandana en zonnebril pak ik even in één beschrijving, want daar kan ik niet meer over zeggen dan dat het gewoon bij een festival past. Kan er eigenlijk geen andere woorden voor vinden. Gewoon, festival-achtig.

En dan is het altijd handig om een tas mee te hebben naar een festival, hoewel, eigenlijk ook weer niet, bedenk ik me nu. Bij de festivals waar ik was werd alleen je tas gecontroleerd op eten, drinken en deodorant, maar gelukkig had ik geen tas bij me, maar gewoon een jas aan met grote zakken ;). Als je - zoals in dit geval - alleen een spijkerjasje of iets dergelijks aan hebt, lijkt het me niet heel erg fijn om daar al je spullen in te hebben. Zelf had ik bijvoorbeeld mijn bril, waardoor ook die huge ass brillenkoker weer mee moest (ik heb mijn bril alleen voor veraf nodig, en krijg hoofdpijn als ik hem een hele dag draag, vandaar). Ook spullen zoals geld, je mobiel of eventueel camera, lijken me ook niet heel erg fijn in je zak. Kan wel, niet fijn. Dan kun je beter een tas meenemen die niet zo groot is, like this one.

Bij welk festival waren jullie aanwezig dinsdag? Of waren jullie lekker thuis Netflix aan het leeg kijken?


Bij de items heb ik nu ook de sites erbij gelinkt, zodat jullie ze - mochten jullie een item leuk vinden - meteen kunnen vinden. Yay, or nay? Let me know!

Spijkerjasje TRADESY.COM - $86,50
Top met franjes - TOPSHOP.COM - €34,-
Jeans - H&M.COM - €41,-
Plateau sneakers - PIXIEMARKET.COM - €58,-
Zonnebril MOOREASEAL.COM - €22,-
Bandana - COTTONON.COM - €6,25
Tas - NORDSTROM.COM - €11,-

1 opmerking: