dinsdag 14 april 2015

Life-hack voor je oortjes & een simpele weekplanner


Ik kan er geen genoeg van krijgen, vandaag weer twee DIY's. Geen lente Do It Yourself, maar dit keer organisatie DIY's, blijven handig. Er zijn zo veel manieren om je 'oortelefoon' (je weet wel, die dingen die wij tegenwoordig 'oortjes' noemen) uit de knoop te halen, maar deze had ik nog niet eerder gezien. De weekplanner die ik heb gemaakt is al wat bekender, maar het leek me leuk hem alsnog met jullie te delen!




De benodigdheden die je hierboven ziet zijn de spullen die je nodig hebt voor alle twee de DIY's bij elkaar. Het bord - wat ik gebruikt heb als verf palet - hadden we nog ergens in de kast liggen, maar je kunt allerlei voorwerpen hiervoor gebruiken. Lijm, kwasten en stift spreken voor zich, kun je overal wel vinden. De houten knijpers heb ik gevonden bij de Albert Heijn, in een pak van 48 stuks, dit kostte maar €1,-. De verf heb ik van de Action, en waren €2,- per stuk. Je kunt zo veel verschillende verfkleuren gebruiken als je wilt, maar ik heb ervoor gekozen om het te doen met 4 pastelkleuren, wantja, pastelkleuren zijn altijd goed. Wat ik trouwens vergeten ben erbij te leggen, is de magneettape. Deze heb je nodig voor de weekplanner.

Life-hack voor je oortjes
We beginnen met de truc om je oortjes uit de knoop te houden. Het enige wat je voor deze DIY nodig hebt, zijn twéé knijpers, verf (naar keuze), lijm en eventueel een markeerstift.


Verf de knijpers in de gewenste kleuren. Je kunt ze ook allebei dezelfde kleur geven, maar ik vond dit er wel schattig uit zien. 
Doe wat lijm op een van de knijpers. Op de foto zie je het niet goed, maar hier heb ik lijm gedaan op de roze knijper.


Vervolgens lijm je ze in tegenovergestelde richting aan elkaar vast. Zorg er echt voor dat de bovenkanten van de knijpers diagonaal op elkaar staan, zoals je op de foto ook ziet.


En dan is dit de truc! Ik heb trouwens de bovenkant van de paarse knijper bewerkt met stippen, doe dit met een watervaste markeerstift zodat het blijft zitten! Nu zit er natuurlijk ook nog een bepaalde manier van inwikkelen aan vast: doe het deel dat in je mobiel gaat als je muziek gaat luisteren in het kleine gaatje in de knijper. Vervolgens wikkel je je oortjes via de bovenkanten van de knijpers diagonaal erom heen. Aan het uiteinden doe je de oortjes zelf door het ophang-gedeelte, zoals ze altijd gebruikt worden als je de was ophangt ;). Simpel, right? Nu raken je oortjes in elk geval niet meer in de knoop, wat je een hoop tijd bespaart..

To-Do weekplanner


Verf 7 knijpers in de gewenste kleuren. Op de foto liggen er 9, maar dit komt omdat er één roze en één paarse bij de andere DIY horen, oeps, haha. 



Schrijf op elke knijper met de watervaste stift de dagen van de week. Je kunt ervoor kiezen om alleen maandag t/m vrijdag te doen, in dat geval heb je 5 knijpers nodig, maar ik koos voor maandag t/m zondag, wel net zo handig.


De magneettape die ik gebruik komt van de Hema. Haal er telkens stukjes af, en knip ze door de lengte door twee. Dit is de perfecte maat voor de breedte van een knijper, en heb je minder nodig! 



En dan is dit het resultaat! Fun fact: ik zie nu pas de weerspiegeling van mijn raam, haha! Bij deze een shoutout naar mijn dakraam ;).
Tip: heb je nou geen whiteboard en ook geen zin om er geld aan uit te geven? Plak dan op de achterkant van de knijpers dubbelzijdig plakband in plaats van magneettape. Op deze manier kun je de knijpers op je deur/muur plakken! :)

2 opmerkingen: