zondag 5 april 2015

Fijn pasen!

Voordat ik een heel verhaal ga lopen ophangen over hoe leuk pasen wel niet is en waarom ik als 14 jarige nog paaseieren zoek, wil ik jullie eerst een heel fijn pasen wensen! Sommigen - misschien wel de meesten - zullen pasen niet vieren en het allemaal onzin vinden. Ik denk dat de meesten de hele betekenis achter deze 'feestdag' niet eens weten - tenzij je elk jaar dat paasverhaal op school moet aanhoren, dan zit het er wel in -. Sterker nog, de meesten zullen alleen weten dat er een paashaas komt die jouw paaseieren verstopt en jij ze vervolgens moet zoeken. That's all.



Nu we toch op dit punt van het onderwerp zijn, moet ik maar meteen opbiechten dat ik (jawel, als 14-jarige) nog steeds paaseieren zoek. Niet dat ik het heel bijzonder vind, maar het hoort gewoon bij pasen.  Vroeger kon je in het dorp waar ik woon altijd paaseieren zoeken, en dat vond ik altijd superleuk. Nu ga ik natuurlijk niet als een achterlijk klein kind paaseieren lopen zoeken, maar het blijft leuk bij elke keer dat je er weer een gevonden hebt.

Met pasen sta ik bijna altijd op de camping, behalve dit jaar. Doordat onze tent door de storm van vorige week compleet ingestort en kapot is, konden wij helaas niet op de camping zijn, maar vandaag ga ik er een dagje heen. Zoals sommigen zullen weten staat een goede vriend van mij óók op dezelfde camping, en daar ben ik vandaag een groot deel van de dag. Noem ons maar kleine kinderen, maar paaseieren zoeken gaan we zeker.
Anyways, de meesten zullen niks met pasen hebben, zoals ik al zei. Ook ik heb er eigenlijk vrij weinig mee, op de chocolade eitjes na, want die zijn hier allang op. Welke smaak is trouwens jullie favoriet? Die van mij de witte, en dan het liefst de crunchy.

Wat trouwens ook wel fijn is, is dat we weer een extra dagje vrij hebben. Of nee, twee extra dagen, want we hadden afgelopen vrijdag ook al onze 'Goede Vrijdag', lekker lang weekendje dus.

Wat ik me nu ineens afvraag is; waar komt die paashaas eigenlijk vandaan? En die paaseieren? Want zover ik me kan herinneren is hier nooit wat over gezegd op paasvieringen, of ik lette niet goed op, dat kan ook.

Nou, ik heb gezegd wat ik wou zeggen en bij deze wens ik jullie allemaal hele fijne paasdagen! De paaseieren mogen vandaag en morgen allemaal opgegeten worden, en volgende week zul je vast nog wel ergens wat paaseieren die je niet kon vinden in de tuin terug zien, gesmolten of niet.

Liefs.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen