donderdag 12 maart 2015

Recept: Salamirolletjes


Hoewel ik niet de beste ben ik bakken of koken, vind ik het wel leuk om te doen, dus bij deze weer een recept! Twee weken geleden was mijn moeder jarig, en ook toen mocht ik me weer uitleven, dit keer met salamirolletjes. Het is een héél simpel recept, en zooo lekker! Hoewel de meeste recepten die ik maak alles behalve fotogeniek zijn, ziet dit er niet eens zo verkeerd uit.




Verwarm om te beginnen je oven voor op 200 graden. Ikzelf zou dit even later pas doen, maar hier kom ik straks nog op terug. Zorg er ook voor dat de bladerdeeg ontdooit is zodra je het gaat gebruiken.


Begin met het verdelen van de salami over de bladerdeeg, gevolgd door de geraspte kaas en de ui. Nu rol je het bladerdeegvelletje zo strak mogelijk op. Vervolgens leg je hem voor ruim 10 minuten in de vriezer. Nadat je ze in de vriezer hebt gelegd kun je er voor kiezen om nu pas de oven voor te verwarmen, als je dat nog niet gedaan had, omdat dit ruim op tijd is.

Nadat je ze 10 minuten in de vriezer hebt gelegd, snijd je ze in kleine rolletjes. Dit is trouwens niet de meest smakelijke foto, maar ik kon er niks beters van maken, haha.


Doe de rolletjes nu voor 15 minuten in de oven, et voilá, ze zijn klaar! Ze zijn súper lekker en ontzettend makkelijk te maken, dus als er een keer onverwachts visite komt kun je dit maken, want de ingrediënten hebben de meeste mensen vaak wel in huis.


Thanks to lekkerensimpel.nl voor dit overheerlijke recept! 

2 opmerkingen: