zaterdag 28 maart 2015

DIY | Easter 2015


Jahoorrrr, daar is 'ie dan. Het is bijna pasen, en wat is een feestdag zonder DIY? Het duurde even voor ik een makkelijke, goedkope én leuke Do It Yourself voor pasen kon vinden, but I got it! Het nadeel is dat de paaseieren achter glas liggen, dus helaas, geen paaseieren voor mij, maar voor de sier staan ze ook heel leuk! De 3D fotolijst zocht ik al een tijdje, in Amerika zag je hem vaak terugkomen bij DIY's, maar in Nederland kon ik hem nergens vinden. Tot ik na een decennia weer bij de action kwam, zag ik hem daar spontaan liggen, lifesavers there. Ik heb gelijk een lading meegenomen, zodat ik er vaker iets mee kan maken, hehe. 




Dit is alles wat je nodig hebt, valt best mee, toch? Voor de washi tape zou ik de voorkeur geven aan vrolijke lente printjes. De paaseieren heb ik voor €4,- bij de Deen gehaald, maar je hebt er van deze hele zak sowieso niet meer dan 20 nodig, dus je kan ook een kleinere zak kopen. De 3D fotolijst kun je vinden bij de Action, voor - correct me if I'm wrong - €1,79. 


Om te beginnen trek je de mal van het fotolijstje over op het A4'tje en knip deze uit. 


Kies een aantal washi tapes uit die én vrolijk zijn, én leuk bij elkaar gecombineerd kunnen. Ik vond het best riskant om twee verschillende bloemenprintjes bij elkaar te doen, maar het ziet er helemaal niet verkeerd uit :).


Als je dit gedaan hebt, heb je het meeste werk al gedaan en ziet het er zo uit!


Open het fotolijstje en leg er een aantal paaseieren in. Het is even gokken hoeveel mooi is in het lijstje, maar ik kwam er uiteindelijk achter dat ik iets meer nodig had dan dit. 


Het lijstje is voor mooi nét een millimeter te dun voor de paaseieren, waardoor sommigen een beetje bleven hangen, maar als je een paar keer met het lijstje schudt komen ze vanzelf op hun plek.

Je kunt er voor kiezen om het zo te houden, maar het leek mij leuk om er nog iets op te schrijven. Doe dit met een whiteboard marker, want deze kun je, net als op een whiteboard, er zo weer afhalen en er wat nieuws op schrijven. Ik kon geen leuke paas-quote vinden op Pinterest, dus ik heb het lekker cliché gehouden.


''Happy Spring Season''. Kan gewoon.


Resultaat :)! Cute, isn't it? Alvast fijn pasen! X

5 opmerkingen: