donderdag 19 maart 2015

3X easy spring DIY projects


Deze week was ik drie dagen spontaan vrij van school vanwege rapportenvergaderingen, dus ik had mooi de tijd om 6 DIY's te maken voor jullie voor in de lente, what?! Vandaag deel ik er 3 met jullie, die allemaal enigszins op elkaar lijken, en alles behalve moeilijk zijn (want daar houden we van, toch?!).


Deze DIY heb ik iets minder dan een jaar geleden gemaakt, maar je kunt hem alle seizoenen in je kamer neer zetten. Het is supersimpel en goedkoop: het enige wat je nodig hebt zijn vaasjes, decoratiezand en (nep)bloemen. Ik had deze vaasjes, die overigens aan elkaar vastgelijmd zitten, gekocht bij de Big Bazar. Het touw en het blaadje zaten er al aan, maar deze zou je er zelf ook heel makkelijk aan vast kunnen maken. Het decoratie zand en de bloemen komen ook van de Big Bazar, en ik was zeker nog geen €5,- hieraan kwijt in totaal, altijd fijn, zo goedkoop haha.

De rest spreekt wel voor zich: zand in de vaasjes en de bloemen erin steken. Het is ook leuk om de bloemen in verschillende lengtes te knippen, zodat het wat speelser is, maar ik heb dit gedaan met het zand. In het achterste vaasje zit het meeste, rechts voor iets minder en links voor het minst.


En als je dan dacht dat het niet simpeler kon, heb ik hier voor jullie een vaasje van de Ikea, met nepbloemen, óók van de Ikea. De bloemen waren €0,60 per stuk, dus dat zijn ook de kosten niet. De prijs van het vaasje weet ik niet meer precies, maar deze was onder de €2,-, for sure.

Dit op zich ziet er best saai uit, dus ik heb er wat decoratiezand in gedaan, wat het net iets vrolijker maakt. Je kunt het vaasje ook nog decoreren met bijvoorbeeld washi tape of gekleurd touw, maar ik hield het hierbij.

Hieronder zie je het vaasje, inclusief het decoratiezand. Over het fotolijstje ernaast gesproken, hier komt binnenkort nog een artikel over, stay tuned, hehe.





En dan de laatste - naar mijn mening de leukste - DIY, die in het teken van pasen staat.

Het enige dat je nodig hebt is een vaas, opnieuw nepbloemen, en paaseieren, ofcourse. Zorg er wel voor dat je nepbloemen gebruikt, want echte bloemen leven niet lang tussen chocola, gok ik.

Ook deze keer spreekt het voor zich: paaseieren erin, bloemen erin, klaar. Makkelijk, maar superschattig.

Wat mij betreft hadden de bloemen nog wel wat korter gemogen, dit had het iets leuker gemaakt, maar zo kan het ook prima.





Laat in de reacties weten wat jullie favoriete DIY is! 

Liefs, Larissa.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen