zondag 15 februari 2015

Tips om je voorjaarsvakantie mee op te vullen


Alsof de kerstvakantie nog als de dag van gister lijkt, komt de volgende vakantie er al aan: 19 februari om precies te zijn, krijg ik voorjaarsvakantie. In niet heel Nederland is dit het geval, in het zuiden begon de voorjaarsvakantie namelijk al 13 februari. Dit komt door de carnaval die door de vakantie heen valt, vandaar dat hun een week eerder hebben (wat is google toch handig af en toe..). Voor mij duurt het dus nog eventjes voor ik mag genieten van de vakantie, maar voor een deel van Nederland zit al in de vakantie (en carnaval)stemming. Ga jij zelf niet op vakantie, maar al je vrienden en/of vriendinnen wel? Dan heb je misschien iets aan deze tips.

Kamer opruimen
Ik denk dat vrijwel niemand het leuk vind om zijn of haar kamer op te ruimen, sterker nog, ik vind het verschrikkelijk. Doordeweeks sport je veel of spreek je veel met vrienden af, en in het weekend heb je ineens een hele berg met huiswerk, waar je toevallig keer op keer het hele weekend voor nodig hebt. Je kent ze wel, de ik-heb-geen-tijd smoesjes. Nu het vakantie is heb je álle tijd om je kamer op te ruimen. In de tijd dat jij smoesjes bedenkt, kan het allang opgeruimd zijn.

Ouderwetse spelletjes
Ik geef eerlijk toe: ik ben geen spelletjes-fanaat. Een middagje monopoly hoeft van mij niet echt, al kan ik er toch af en toe blij van worden. Vind je spelletjes nou wel leuk, maar doe je het vrijwel nooit, dan kun je de vakantie gebruiken om hier verandering in te brengen. Toevallig heb je bij het opruimen van je kamer de mens-erger-je-niet gevonden onder een laagje stof, dus misschien een idee om weer - net als vroeger - een potje te winnen van je broertje of zusje? (;

Wii'en
We gaan van de ouderwetse spelletjes over naar de moderne spelletjes: de wii. Ik heb zelf al behoorlijk wat jaren een wii, en heb in de loop der tijd een aantal spelletjes verzameld die ik veel te weinig speel. Just Dance of Wii Sports is nog best te doen als je je een middagje verveelt, dus die ga ik er aankomende vakantie ook maar weer is bij pakken.

Kijk de films die je altijd al hebt willen zien
''Oh die film, daar wil ik naar toe!'', zeg je als er een advertentie op internet voorbij komt, of als je langs de bioscoop loopt. Een paar decennia's later kom je erachter dat die film ook nog bestond, en wil je hem als nog kijken. Op een of andere manier komt dit er nooit van, dus gebruik alle vrije minuten van de vakantie om alle films die je wilt zien te kijken. Dit kan in de bioscoop, dan raad ik je alleen aan ze niet allemaal te kijken, want dat loopt behoorlijk in de kosten op. Ik zou kiezen voor Netflix, of een andere site waar je films (en series!) kunt kijken, stukken goedkoper.

Lees je suf aan blogs
Ik kan wel een paar uurtjes achter elkaar opvullen met het lezen van blogs. Ik vind het leuk om een nieuwe blog te ontdekken, en vervolgens alle blogposts van diegene terug te lezen. Zo ontdekte ik laatst de blogs van Femke en Justine, waar ik wel even een paar uurtjes zoet mee ben geweest.

Hou een high-tea met vriendinnen 
Ik heb het al vaker benoemd, en nog steeds heb ik het zelf nog nooit gedaan: met vriendinnen een high-tea houden. Er zijn ontelbaar veel recepten en leuke high-tea ideeën te vinden op pinterest, tumblr of youtube, dus mocht je een high-tea gaan doen, kijk daar dan zeker even voor inspiratie.

Kijk filmpjes op youtube tot je er vierkante ogen van krijgt
Ken je die uitspraak van je ouders van vroeger nog? ''Niet te lang tv kijken hoor, krijg je vierkante ogen van!''. Gelukkig is dit gezegde niet waar. Op youtube zijn genoeg kanalen waar je je dagenlang kunt vermaken met vaak meer dan 500 filmpjes per kanaal, dus als je je dan nog verveelt weet ik het ook niet meer. Deze youtubers ken je misschien nog niet: JiamiAlisha Marie (Amerika)LaurDIY (Amerika)Sophie.

Online shoppen
Tenzij je hier geen geld voor hebt, kan online shoppen nooit kwaad. '' Whoever said money can't buy happiness, simply don't know where to shop.''. Je hoeft 1) de deur niet uit, en 2) alles staat veel overzichtelijker op een site. Ik denk dat hierbij de boodschap duidelijk is voor de Divided-kenners onder ons.

Bakken of koken
Ik neem aan dat iedereen wel een recept heeft die hij of zij een keer uit moet proberen, al gaat het om de moeilijkste taart of ovenschotel die er is. Haal de ingrediënten in huis en ga aan de slag. Wat houd je tegen om het niet te maken? Precies. Gewoon doen dus.

Ga buiten foto's maken
Dit kan altijd. Zon, sneeuw, ijs, regen.. Elk klimaat is mooi voor foto's. Of het prettig is om in de regen foto's te maken, nee. Of je mooie eindresultaten kunt krijgen, ja. Of je camera van regen vrolijk wordt, is ook per camera verschillend, dus mocht je camera/mobiel niet waterdicht zijn, zou ik toch wachten tot de zon weer schijnt. Dan kun je altijd nog kijken of je binnen wat leuks kunt fotograferen.

Inspiratiefoto's
Zoek inspiratie/motivatie foto's op op onder andere Tumblr, Pinterest, We Heart it, en ga zo maar door. Wat ook leuk is om tijdschriften als inspiratiebron te gebruiken. Altijd leuk en verveelt nooit!


Ik hoop dat deze tips een beetje geholpen hebben! Laat in de reacties weten hoe jullie de vakantie meestal doorkomen, of als je lekker op vakantie gaat, waar ga je dan heen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten