zaterdag 7 februari 2015

Recipe: Healthy breakfast


Een ontbijt is de belangrijkste maaltijd op een dag, zoals we allemaal wel weten. Ook het gevarieerd eten is erg belangrijk voor je lichaam, hoewel ik hier nog wel een voorbeeld aan mag nemen. Elke ochtend brood met hagelslag begint te vervelen. Daarom bedacht ik samen met een vriendin een gezond én lekker ontbijt, die ik vandaag met jullie ga delen!

Het is niet een ontbijt die je elke ochtend zult maken, want het vergt enige tijd, maar de moeite waard om het eens uit te proberen is het zeker! Vandaag vertel ik jullie het recept dat wij gebruikt hebben, maar je kunt altijd andere ingrediënten gebruiken.

Benodigdheden (1 persoon):




Het maakt niet uit welke muësli (of cruësli) je neemt. Wij gebruiken hier de fruit, noten & zaden muësli van Golden Bridge. Deze zit gevuld met, de naam zegt het al, (gedroogd) fruit en verschillende soorten noten en zaden. 

Bereidingswijze
Vul om te beginnen de bodem van het schaaltje met de door jou gekozen yoghurt (1). Wij deden zelf een heel klein laagje, ongeveer 2 à 3 eetlepels. Vervolgens leg je er een dunne laag muësli overheen (2). Daarna doe je er weer een (héle) dunne laag yoghurt over heen (3). Simpeler kan niet, toch?


Om de hoeveelheid nog iets groter te maken hebben we er nog één laag muësli overheen gedaan (4). Dit was een iets dikkere laag dan die van stap 2, maar dit is dan ook de laatste laag. Hierna hebben we de komkommer (huh hoe kom ik bij komkommer?! Kiwi bedoel ik natuurlijk! Dankjewel voor het zeggen Esther, haha) en banaan gesneden, die we er vervolgens samen met de blauwe bessen overheen hebben gelegd (5 & 6). 


Als finishing-touch hebben we er nog wat yoghurt overheen gedaan, om het er net wat mooier en lekkerder uit te laten zien.


Dit ontbijt vult óntzettend erg, en je zult hierna ook niet snel nog trek krijgen, maar het is verschrikkelijk lekker. Mocht je niet van een van deze fruitsoorten houden, kun je altijd een andere fruit combinatie maken.

Een recept dat ik zeker vaker ga maken en iedereen aan kan raden. Wat eten jullie 's ochtends altijd als ontbijt? Ook zo 'gevarieerd' als mijn dagelijkse brood-met-hagelslag, of elke ochtend wat anders?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen