donderdag 26 februari 2015

Recept: Hartige muffins met ham, kaas, paprika en maïs

Hi! Vandaag heb ik voor jullie weer een recept! Gisteren kwamen mijn tante en nicht met mijn nieuwe bed, die gisteren nog in elkaar gezet is. Gister ochtend heb ik nog snel iets lekkers gemaakt, omdat ik het altijd leuk vind iets te maken als visite komt. Vandaag is het de verjaardag van mijn moeder, dus ik ga zometeen weer wat lekkers maken, waarvan het recept binnenkort ook op mijn blog te vinden is! Ik kwam een tijdje geleden op internet dit recept tegen, en vond hem lekker (en simpel) genoeg om met jullie te delen!



Ondanks dat het een súper gemakkelijk recept is, heb ik het mezelf behoorlijk moeilijk gemaakt. Het duurde even voor ik door had waar de milliliters op onze maatbeker zaten, en voordat ik erachter was hoe ik een (te dikke) prei moest snijden, maar het is me gelukt. Ik zal het jullie in Jip en Janneke taal uitleggen, in de hoop dat jullie niet zo lang bezig zijn als dat ik ermee bezig was (;. Over de paprika en maïs gesproken, dit hoeft er niet in, maar ik heb dit wel gedaan aangezien mij dit iets lekkerder leek. Ik heb in plaats van de paprikapoeder dus een halve paprika gebruikt, omdat de paprikapoeder op was. Naar mijn mening kan deze combinatie prima.

Je kunt met deze ingrediënten circa 12 muffins maken, afgezien van de grootte van de bakvormpjes.

Begin met het voorverwarmen van de oven op 200 graden. 


Snij eerst de halve prei en eventueel paprika, mocht je deze er bij voegen. Ook de eventuele maïs had ik alvast in een bakje gedaan, wel zo makkelijk. Ik heb zelf een halve paprika gebruikt, omdat er anders veel te veel in kwam, vond ik dan.


Vervolgens mix je de zelfrijzende bakmeel en de geraspte kaas goed door elkaar heen.


Daarna doe je de maïs, (halve) paprika, het ei, de melk, de prei en de hamreepjes toe en mix ook dit goed door elkaar heen. Het ziet er hier niet heel erg smakelijk uit, maar laat je daar niet door leiden, haha!


Als je klaar bent met het mixen vul je de cupcakevormpjes voor driekwart met het mengseltje. Je kunt ook een grote cupcakevorm gebruiken, met allemaal kleine vormpjes erin. In dat geval moet je eerst de vormpjes invetten met boter. Ik gebruikte deze hartjesvormpjes, en dat deed ik niet omdat je dan de woordgrap 'HARTige muffins' kon gebruiken, maar gewoon omdat we geen ronde vormpjes meer hadden. (;

Doe ze nu 25 minuten op 200 graden in de oven! Hieronder zie je het eindresultaat. Aah ze zijn zó lekker!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten