maandag 9 februari 2015

How to style: flannel blouse

Je zult de houthakkersblousjes vast wel kennen, ook wel onder de naam flannel blouse. Je zag ze in 2014 al veel voorbij komen, maar in 2015 zul je ze nog steeds veel zien. Vandaag laat ik jullie hele simpele, maar toch leuke manieren zien hoe je 1 blouse op 5 verschillende manieren kunt dragen.



Het is telkens hetzelfde blousje, maar op 5 verschillende manieren gedragen. De eerste, tweede en derde manier zijn persoonlijk mijn favoriet, en je zult mij ook niet naar school zien komen met manier 5. Dit is niet iets wat ik snel zou dragen met dit blousje, maar wel leuk vind staan bij andere mensen. Ik heb hem hier wel bij gedaan, omdat je het alsnog wel veel ziet en het absoluut niet lelijk is!Ik heb bij geen een foto sieraden om, maar je zou hier bijvoorbeeld een zilveren statement ketting bij kunnen combineren, wat het net iets mooier maakt.


Bij manier één draag je de blouse open, met natuurlijk een topje eronder. Dit hoeft trouwens niet, begrijp me niet verkeerd, maar in de zomer kun je je bikini er wel onder dragen als je bijvoorbeeld op het strand loopt. Dit is dan eigenlijk het zelfde als een kimono over je bikini heen, dus naar mijn mening kan dit prima. De meningen hierover zijn verdeeld, en het is ook prima als jij vindt dat een bikini hieronder absoluut niet kan. Anyways, ik heb het blousje hier over een zwart basic topje heen gedaan, wat er best wel casual uit ziet, maar toch leuk. 

Bij manier twee, drie en vier is het blousje dicht, maar ik heb bij allemaal een zwart topje eronder. Dit omdat ik dat zelf fijner vind, maar ook omdat het dan net iets warmer is.

Laten we beginnen met de tweede manier. Hier draag ik het blousje over mijn broek heen, wat - wat mij betreft - het meest comfy zit van allemaal. Heel simpel, maar toch leuk.


Bij zowel de derde als de vierde manier zit de blouse (deels) in je broek. Je zult het op de foto misschien iets minder goed zien, maar bij de 3e manier zit hangt hij er deels nog uit, en bij de 4e manier helemaal niet. De derde manier vind ik zelf toch iets fijner dan de 4e, omdat ik het er net wat mooier uit vind zien. Eigenlijk valt er nu niet heel veel meer te zeggen over de vierde manier, behalve dat de blouse aan geen een kant uit je broek hangt, you love it or you hate it.


De laatste manier, persoonlijk de minst leuke manier, is de blouse die je geknoopt om je heupen draagt. Sterker nog: ik droeg deze manier gister nog, op mijn danswedstrijd. Ik vind het ontzettend leuk staan, maar door de dicht genaaide mouwen van deze blouse, ziet het er heel rommelig uit aan de voorkant. Als de mouwen lang zouden zijn, zie het er mooier uit, dit droeg ik dan ook op mijn wedstrijd met een andere flannel blouse. Leuke manier, maar niet geschikt voor deze blouse.

Hoe dragen jullie een flannelblouse? Laat in de reacties weten wat jou favoriet is! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten