maandag 26 januari 2015

Trends voorjaar 2015


2015 is al 26 dagen in volle gang (oké, al bijna een maand), en na het artikel van een week geleden over de trends van 2014, gaan we vandaag verder met de trends van het aankomende jaar! Je kunt natuurlijk nooit van te voren precies bepalen wat je veel voorbij zult zien komen, maar na aanleiding van wat de fashion experts vertellen, ga ik vandaag een aantal trends met jullie doornemen wat je zou kunnen verwachten in de etalages voor aankomend (voor)jaar!




Suède
Om te beginnen hebben we een trend in de vorm van een stof: suède. De stof op zich vind ik best leuk, maar zoals ze hem combineren op de catwalks spreekt het mij niet heel erg aan. Ik heb zelf een paar hakken van suède, maar outfits zoals hierboven zal ik nooit in mijn favorieten plaatsen.

Franjes
Je zag ze in 2014 ook al erg veel aan onder andere de shirtjes hangen, we hebben het over de welbekende franjes, draadjes, sliertjes, hoe je ze ook wilt noemen. Je ziet de franjes veel onder aan shirtjes, jurkjes en soms tegen de zijkant van broeken. Ik vind ze leuk op of aan shirtjes, maar daar houdt het ook wel bij op. Mij zul je niet zien lopen in broeken met aan de zijkant een strook met sliertjes, maar sommige mensen zijn geschikt voor zulk soort broeken, en ik heb er dan zeker niks tegen als mensen ze dragen (heb ik met geen een kleding item, maar ok).

Bloemenprint
Een trend die je vooral in de lente en de zomer kunt vinden zijn de bloemetjes die verwerkt zitten in allerlei kledingitems, en denk dan vooral aan de jurkjes. Volgens mij was deze trend ook al in de zomer van 2014 erg bekend, maar hij gaat gewoon vrolijk verder in 2015! Wat mij betreft een erg leuke trend, maar er moeten naar mijn mening niet teveel bloemen in een outfit zitten. Toch zullen de bloemetjes ook in mijn kledingkast veel te zien zijn aankomend jaar.


Black and White
De kleuren zijn in deze outfits verboden: zwart met wit, en anders niet. Met veel verschillende vormen en combinaties van zwart met wit, ziet het er alles behalve saai uit. Deze trend is vooral heel chique en stoer. Een leuke trend wat mij betreft, alleen ben ik iets meer van de kleur. Geen idee of dit iets voor mij is, maar ik ga het zeker uit testen!


Tartan
Van de bekende flannelprint/houthakkersblousjes van vorig jaar tot de Schotse en Engelse ruitjes: ze komen terug! Deze ruitjes zijn veel gespot op de catwalks en het zal dan ook dé trend van 2015 worden. De flannelprint is een groot favoriet van mij, dus gelukkig mogen we de houthakkersblousjes nog een jaartje dragen!






Dit waren een aantal trends voor aankomend jaar! Wat is jullie favoriete trend? En welke trend mag wat jullie betreft wel weg blijven in 2015? Let me know!

Liefs, Larissa

                                                                 bronnen: google

Geen opmerkingen:

Een reactie posten