maandag 19 januari 2015

Trends van het afgelopen jaar


Goedemorgen! Het is maandagochtend (héél vroeg, maar oké) en dat betekent dat we weer een nieuwe week op school mogen knallen. Vandaag heb ik les van 09:50 tot 15:40, kan erger natuurlijk, maar alsnog een best lange dag. Gelukkig staan er geen belangrijke toetsen op de planning dus dat is al heel fijn(:.
Het afgelopen jaar zat vol met allerlei trends. Op het gebied van social media, mode, make-up etc. Vandaag heb ik een aantal van de mode trends van 2014 voor jullie op een rijtje gezet. In het begin van 2014 was ik nog niet zo erg bezig met trends, maar later dit jaar begon ik er steeds meer in te komen. Nu koop ik tijdschriften die vol staan met de nieuwste trends, en kijk ik veel op internet over de nieuwste mode. Benieuwd naar alle trends van het afgelopen jaar en wat ik van de trend vind? Lees dan verder!


De cut out boots
Je komt ze overal tegen: de schoenen met op de hoogte van je enkel een open stukje. Als je in een drukke winkelstraat loopt, zie je massaal mensen op deze schoenen lopen, en de etalages staan er vol mee. Zelf vind ik deze schoenen erg tof, maar ik heb er helaas geen paar van. Erg jammer, want ik zou het erg leuk vinden! Misschien dat ik er nog een paar ga kopen. Een leuke trend die hopelijk volgend jaar nog door gaat!

bron: tumblr
                                                                                              bron: beautylab.nl
Destroyed
De verknipte, gescheurde en gerafelde kledingitems werden afgelopen jaar ook veel verkocht in de winkels. Vooral de destroyed jeans kom je veel tegen, maar je ziet het in veel denim items voorbij komen. Naar mijn mening een erg leuke trend, ik heb zelf een destroyed shortje en een spijkerjasje met een destroyed print. Deze trend was in 2013 ook al een klein beetje deze kant op gekomen, dus de vraag is of deze trend in 2015 doorgaat, maar het zou wel leuk zijn!


                                                                                                bron: assem.nl
Boyfriend jeans
Als we het dan toch over denim hebben: de boyfriend jeans. Hélémaal in tegenwoordig. Ik zelf heb er niet zoveel mee, maar ik vindt deze wijdere broek altijd wel erg leuk bij andere mensen. Een trend die je denk ik in 2015 ook nog vaak zult zien!


                                                                                                   bron: google
High waisted jeans/short
We gaan nog een stukje door op het denim, namelijk: de high waisted jeans/short. Ik durf niet te zeggen of deze trend in 2013 (of zelfs eerder) al veel te zien was, maar dit jaar waren deze broeken zeker een hele goede trend. Buiten het feit om dat het erg fijne broeken zijn en ze lekker zitten, kun je ze ook nog combineren met ontzettend veel shirtjes en truien. Ik heb zelf twee high waisted shorts, en één high waisted jeans. Geen idee of dit volgend jaar nog doorgaat, maar ik blijf ze dragen. Ze zitten heerlijk, haha!


Flannel print                                                                                               bron: tumblr
Als je het mij vraagt is de welbekende flannel print, ook wel houthakkers print, mijn favoriete trend van afgelopen jaar. Ik wist niet zeker of deze in 2013 ook al een trend was, dus ik vroeg het google even, en die wist mij te vertellen dat het in de herfst van 2013 al veel gedragen werd. Geen flauw idee of dit klopt, maar zo wel is de trend in ieder geval in 2014 doorgegaan. Je komt de print overal tegen, op blouses, op rokjes, vesten, sjaals etc. Zelf vindt ik de blouses en sjaals de leukste items om dit print bij te gebruiken. Ik heb 3 blouses in een flannel print, en 1 sjaal. Wat mij betreft mag deze trend nog wel een jaartje doorgaan, ik hou ervan!


                                                          
                                                                                                      bron: fashion week
XXL/oversized jassen
Een trend die mij iets minder aanspreekt dan de andere trends, maar razend populair is: de XXL jassen. Ik ben er niet zo'n fan van, maar net als bij de boyfriend jeans vind ik het andere mensen wel erg leuk staan. Ik denk dat deze trend in 2015 nog wel doorgaat, aangezien hij wel érg in is de laatste maanden, haha!

                                                                                              bron: google
Onepieces/onesies/jumpsuits
Voor zover ik me kan herinneren kwamen de onesies deze kant al op in 2013, aangezien toen de Primark er vol mee hing. Het kan zijn dat ik het fout heb, maar ik heb er in 2013 al 2 van aangeschaft. De onepieces lijken er veel op, maar zijn net iets anders. Zelf had ik niet veel van de onepieces gehoord, en ik heb er ook geen een, maar ik vindt ze wel erg leuk! Ik weet niet of je de jumpsuits een trend kan noemen. Het zijn leuke items voor in de zomer, maar of ze nou echt een trend zijn geweest.. Ik betwijfel het me. De onepieces zie je trouwens ook heel erg veel bij mannen, zoals je in de afbeelding ook kunt zien.

Slip-ons                                                                                                                             bron: google
Als laatste, en ook zeker een leuke trend hebben we de bekende schoenen met een laag uitgesneden opening aan de bovenkant: slip-ons. Wat mij betreft typisch zomerschoentjes. Ik heb er zelf meerdere paren van gepast in de winkels, maar helaas stonden deze mij niet. Ik vindt het érg leuke schoenen, en ik wil er graag nog wel een paar van hebben. Misschien volgend jaar zomer? (:

Dit waren een paar van de trends van afgelopen jaar. Wat is jullie favoriete trend, en welke trend spreekt jullie totaal niet aan? Laat het me weten in de reacties!

Enjoy your day!
Liefs, Larissa.                                                                            

1 opmerking:

  1. Ooo, vooral die destroyed jeans is mijn favoriet! Alleen is het mij nog niet gelukt een leuk paar te scoren. Deze staat nog steeds op mijn wishlist!

    BeantwoordenVerwijderen