donderdag 29 januari 2015

Skiën in Bottrop (+ vlog)


Hi! Hoe was jullie dag? Die van mij was vooral vermoeiend en slaperig, gister ben ik namelijk met heel 3VMBO naar Duitsland geweest, om te skiën! Een erg leuke dag, waar ik jullie zo meer over ga vertellen.
Vandaag waren de meesten dus redelijk moe, en wat het leerstof betreft kwam er weinig binnen. Maar het was het waard, want het was een erg leuke dag!

Ik woon in een ander dorp dan waar mijn school is, al is het niet heel ver van elkaar verwijderd. Hiermee bedoel ik ongeveer 11 kilometer, dus met een kwartiertje rijden (met de auto of bus dan) ben je er ook zo. 's Ochtends om 05:00 ging mijn wekker, en rond 06:50 stond ik bij de bushalte hier in het dorp. Een van de bussen die ons die dag zouden vervoeren naar Duitsland, begon in ons dorp, waarna hij doorging naar school. Ditzelfde gold voor het andere dorp, waar ook redelijk wat mensen van onze school wonen. Ook daar stopte de bus, best handig geregeld, vind ik. Anyway, rond kwart over 7 stonden beide bussen bij school, en rond 10 over half 8 vertrokken we naar Duitsland. Balen dat ik de tijd niet bijgehouden heb, maar het was een redelijk lange busreis. Zeker wel 2,5 uur, gok ik. Gelukkig was de busreis ontzettend gezellig, met veel eten, muziek en lieve mensen.

Volgens mij kwamen we rond 10 uur aan in Bottrop, bij de grootste Indoor Skihal van Europa. Na een kilometer op de steile helling omhoog te hebben gelopen (écht steil), vervolgens twintig minuten buiten gewacht te hebben, mochten we naar binnen. De mensen die hadden betaalt voor onbeperkt eten (waaronder ik, was te verwachten..) mochten als eerste naar binnen, en kregen een ander bandje om dan de anderen. Nadat alle skischoenen en ski's opgehaald waren, verzamelden we om 11 uur op een bepaalde plek. Daar kregen we instructies en werden we in groepen verdeeld, waarna we doorgingen naar de skipiste.

We kregen per groep les in verschillende manieren om te skiën en remmen. Dit was mijn eerste keer dat ik op ski's stond, dus het was compleet nieuw voor mij. De eerste les was het lopen/jezelf een weg vooruit banen met de ski's.
De tweede les gingen we onder andere leren remmen, wat bij mij iets minder goed ging dan ik had gehoopt. De 'pizzapunt' zoals ze dat noemen, ging bij kleine hellingen wel goed, maar de grotere helling ging niet helemaal zoals het hoort, hier kom ik zo op terug.

Bij het derde of vierde onderdeel was het de bedoeling dat je met een 'skilift' (een touw die rondjes draait..) naar boven ging. ''Oh, dat is niet zo moeilijk.'', was mijn eerste reactie. Wel dus. In het midden van de baan waarin je meegetrokken werd door het touw, was onze 'opdracht', dus we moesten daar stoppen. Het touw draait gewoon door, en er komen ook telkens nieuwe mensen aan, logisch. Mijn ski's gingen over elkaar heen, waardoor er bijna een vrouw op mij botste. Gelukkig kon ze me ontwijken, haha, awkward.. 

Eenmaal boven, moesten we naar beneden skiën (ja logisch Larissa, je bent in een skihal...). Aangezien het remmen bij mijn vriendinnen ook niet helemaal lekker ging (ik kom weer terug op waar ik het net over had), lagen we uiteindelijk met z'n zessen op een hoopje, omdat we niet konden remmen. Pijnlijk, maar we konden er volgens mij allemaal wel om lachen!

Na ruim anderhalf uur les (het laatste half uur deed ik niet mee), en ongeveer drie kwartier vrij skiën, heb ik mezelf verplaatst naar het restaurant, want ik had nog een bandje voor onbeperkt eten. Naar mijn mening hoeft die Duitse friet niet meer, laat staan de mayonaise, haha. Blijkbaar hebben de Duitsers toch ander eten dan hier, maargoed.

Rond 3 uur vertrokken we weer in de bus terug naar Nederland. Onderweg keken we de film 'Afblijven', waarvan ik onderhand alle tekst al wel ken. Eenmaal bij school aangekomen, moest ik de andere bus weer in, om terug te gaan naar het dorp waar ik woon. Gelukkig was ik niet de enige, maar omdat we met weinig mensen waren, hebben we goed gebruik gemaakt van alle brede banken en stoelen.

Thuis was ik helemaal gesloopt, en zoals ik in het begin al zei, was dit vandaag vrij weinig veranderd. Nu ben ik redelijk bijgekomen, en mag ik nog lekker even leren voor morgen. Twee toetsen op de planning, waar ik nog mee moet beginnen. Heerlijk!

Helaas is het mij niet gelukt om veel foto's te maken, en de momenten die ik heb kunnen vastleggen, zijn óf onscherp, óf bewogen/wazig, noem maar op. Ik heb er een paar (letterlijk een paar, 2 namelijk) uitgekozen om met jullie te delen, het zijn niet de interessantste foto's, maar die andere waren te belachelijk om te tonen, oeps (je kunt ze onderaan dit artikel bekijken).

Mocht je er benieuwd naar zijn: een klasgenootje van mij heeft gister de hele dag gevlogd met zijn GoPro! De video is - naar mijn mening - ontzettend gaaf geworden, dus neem zeker even een kijkje. Like de video als je hem leuk vindt, en abonneer op zijn kanaal! Hij is net weer een nieuw kanaal gestart, dus wil je op de hoogte blijven van zijn video's, klik dan even op de rode knop!

Je kunt de video hieronder bekijken, en lukt dit nou niet, probeer deze link dan even!






2 opmerkingen:

  1. Super leuk Larissa! Ik kan niet skiën maar het ziet er echt tof uit en volgens mij heb jij een super dag gehad ;) Neem ook eens een kijkje op mijn nieuwe blog, die ik samen met twee lieve meiden onderhoud: www.shopitandpopit.blogspot.com!

    Liefs,
    Maike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maike! Dankjewel! (: Ik heb zeker een leuke dag gehad. Ik heb jullie blog gelezen, heel erg leuk! Ik blijf hem zeker volgen. Liefs.

      Verwijderen