zaterdag 17 januari 2015

Duinrell dag 3 & 4

Het is weekend! Wat gaan jullie dit weekend doen? Ik heb dit weekend een sleepover met een vriendin. Vanavond gaan we gezellig een ouderwets spelletje doen en morgen staat de hele dag in het teken van huiswerk, want ook dat moet gebeuren. Een tijdje geleden nam ik jullie mee naar de eerste twee dagen van het weekendje Duinrell (klik hier). Vandaag laat ik jullie de laatste twee dagen van het lange weekend in Duinrell zien. Kijken jullie mee?

Zondag 21 december
Na het ontbijt op zondag gingen we naar het strand in Wassenaar. Dat ligt letterlijk om de hoek bij Duinrell, dus met de auto waren we er zo. Chantal haar zus, en haar vriend wouden niet mee. Hier kom ik later nog op terug ;). Dit was de eerste keer voor mij dat ik een Nederlandse zee zag, ashamed again. Ik had wel een Turkse zee gezien, maar nog nooit de Noordzee. Dit op zich vond ik al prachtig. We liepen iets verder het strand op, en maakten veel foto's. We hadden niks door. We stonden even te praten, en ik draaide me om om even naar de zee te kijken. Ik zag iets op de grond liggen, dus keek naar beneden: een zeester! What?! Ik draaide nog meer naar links om te kijken of het waar was, en wat bleek: het hele strand lag vól met zeesterren. Veel foto's gemaakt, maar omdat het zo koud was en hard waaide zijn we snel weer terug gegaan. Onderweg naar het huisje zochten we op of het normaal is dat er zoveel zeesterren op een Nederlands strand aanspoelen. Het bleek dat er 9 december 2014, op diezelfde plek, een dode zeesterren invasie was. Maar dat zegt niks, want het was deze dag 21 december. In het huisje aangekomen het hele verhaal vertelt, en nog geen kwartier later zat de moeder van Chantal weer in de auto met de zus van Chantal en haar vriend, onderweg naar de zee. Zij wouden het toch ook wel zien, haha! Ik vergeet deze zeesterren nooit meer, want het zag er zó mooi uit!
's Avonds herhaalde het verhaal van de dagen ervoor zich weer: gourmetten en daarna naar het Tikibad!


Maandag 22 december
Het laatste dagje, maar zeker niet de minst leuke. Vandaag stond een dagje shoppen op de planning. Aangezien de zus van Chantal in Den Haag moest zijn voor een project voor school, hadden Chantal en ik de hele middag de tijd om de winkels van Den Haag flink uit te kammen. We kwamen als eerste langs een Starbucks, waar we even stopten. Toen we verder liepen naar het centrum, kwamen we de Lush, Primark, H&M en al die winkels tegen. Het bleek dat de Primark in Den Haag op dat moment nog maar net 10 dagen geopend was, alles was dus heel fresh. We bezochten een aantal winkels, en lunchten bij de Mac Donalds. Na een vermoeidende, maar wel geslaagde dag reden we terug naar huis. Ik heb alleen geld uitgegeven bij de Primark, dus ik heb me nog aardig ingehouden. Onderweg naar huis was iedereen moe, en na anderhalf uur rijden stopten we bij de KFC om ons nog vol te eten met kip en een oreo smoothie. Rond half 8 's avonds kwam ik thuis, doodmoe, haha!





Ik kan met zekerheid zeggen dat ik dit weekend geslaagd vond, en ik veel nieuwe dingen heb gezien. Ik zou zeker nog een keer terug willen naar Duinrell!

Liefs, Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen