donderdag 1 januari 2015

Appelflappen, kinderchampagne en siervuurwerk

Voordat ik begin met dit artikel: Happy New Year! Hoe was jullie New Year's eve? Ik heb 's middags samen met mijn moeder appelflappen gebakken en alle foto's van mijn mobiel overgezet op mijn laptop. Kan mijn mobiel ook een nieuwe start maken in het nieuwe jaar, haha. 's Avonds zaten we om vlak voor twaalven voor de televisie met de teller én (Jip en Janneke) champagne! Iets na twaalven gingen we gezellig naar buiten om van al het siervuurwerk te genieten. Ik steek zelf niet meer af dan wat sterretjes, maar ik vind vuurwerk prachtig om naar te kijken en foto's van te maken! Vandaag ga ik wat aan de slag met mijn blog, en alle foto's op mijn laptop sorteren. Mijn kamer opruimen is trouwens ook geen overbodige luxe, en ik wil eigenlijk nog wat aan mijn huiswerk doen, aangezien ik voor de vakantie ziek was en nog een hoop in te halen heb..
Voordat ik dat ga doen ga ik met jullie alle hoogtepunten van het afgelopen jaar doornemen, en vervolgens al mijn goede voornemens voor aankomend jaar! Let's get started!


Hoogtepunten 2014
Dit jaar zat vol met allerlei hoogtepunten. Natuurlijk waren er buiten de leuke dingen ook minder leuke dingen, maar aangezien we alleen terugkijken op de leuke dingen, laten we de minder leuke dingen achterwegen! Ik ga niet alle hoogtepunten met jullie bespreken, maar wel een aantal.

Om te beginnen gaan we terug naar 28 maart 2014. De dag dat mijn beste vriendin en ik een soort van ''talentenshow'' op onze school hadden. Hieraan hadden wij het jaar daarvoor ook al meegedaan, en het leek ons leuk om nog een jaartje mee te doen! Niet voor het winnen, maar omdat we zoveel lol hadden, haha! Er deden verschillende mensen mee, van zingen, tot piano, tot viool, tot dansen. Wij waren de enige die een dansact hadden, best leuk! Daardoor hadden we natuurlijk wel minder kans om te winnen, maar dat maakte niet uit! Uiteindelijk hebben we inderdaad niet gewonnen, maar het was erg leuk om mee te maken!

Dan gaan we door naar 19 april 2014. Mijn aller-aller-aller eerste concert ooit! What?! Mijn moeder en ik zijn al een tijdje fan van Marco Borsato, en dit keer kwam hij ook naar ons dorp. Wij hebben een redelijk klein dorp, en grote artiesten zoals Marco komen vrijwel nooit hierheen, maar wij waren een van de gelukkige plaatsen waar Borsato zijn Duizend Spiegels tourbus een paar dagen stopte om op te treden! Het was erg leuk (en druk, maar dat was te verwachten met een concert, maar ik was dit niet gewend, lol). Meer dan 300 foto's hebben mijn eerste concert een feit gemaakt, en ik zal deze dag nooit vergeten!

25 mei 2014, de dag dat mijn overgroot oma 89 jaar oud werd. Wat een leeftijd, pfoe. Aangezien het met mijn overgroot oma een hele tijd erg slecht ging, gingen wij er vanuit dat dit haar laatste verjaardag zou worden. We hebben het daarom ook erg groots gevierd. Op onze camping hadden we samen met onze veldgenoten (mijn oma kwam veel op deze camping, en we kenden elkaar heel goed, dus vandaar) en wat familie en vrienden een groot feest georganiseerd. Wat vriendinnen van mijn overgroot oma kwamen (hoe schattig?!), familie, kennissen en zelfs wat vrienden en vriendinnen van mij kwamen! Het was een erg geslaagd feestje voor mijn oma, met heel veel lekker eten (mijn overgroot oma en ik zijn echte snack-fanaten, haha). Mocht het je interesseren: het gaat nu weer goed met mijn oma, er bestaat een kans dat ze 90 jaar oud zou kunnen worden! Op hoop van zegen dan maar... Fun fact: Ik, mijn moeder, mijn oma én mijn overgroot oma vormen samen 4 generaties! Voor als je niet weet wat dit inhoudt, klik dan even hier! Het komt niet veel voor dat er 4 generaties in een familie zitten, leuk!

Mijn tweede concert is ook een feit, met iets minder foto's (aangezien mijn mobiel leeg was, typisch iets voor mij); op 25 juni 2014 ben ik samen met 3 vriendinnen naar Amsterdam gegaan om het concert van One Direction bij te wonen! Ik was helemaal gek van ze. Ondertussen is dat iets minder geworden. Een directioner kun je me niet (meer) noemen, en zelfs een fan ben ik al niet meer. Ik luister af en toe hun liedjes, maar daar houdt het ook bij op.. Op zich best jammer..

Met mijn beste vriendin bezocht ik een weekendje het zuiden van het land, we gingen namelijk naar Duinrell. 19 t/m 22 december 2014 was ik te vinden in en rondom Duinrell. Hierover komt nog een aparte post, dus hier ga ik niet meer over vertellen dan dit, maar het was zeker een hoogtepunt!

Alhoewel deze dagen elk jaar terug komen, en ik ze elk jaar even leuk vindt, moet ik ze tóch even benoemen: 25 en 26 december. Als er een feestdag(en) is die ik elke dag wel zou willen vieren, is het kerst wel. Vooral de voorpret van het kerst maakt het erg leuk!

Goede voornemens 2015
Pfoe, goede voornemens, wat heb ik er al veel gemaakt in mijn leven. Elk jaar, rond 30 december, zat ik aan mijn bureau met pen en papier op te schrijven wat ik het jaar daarna wou bereiken. Nu komt het standaard verhaaltje: de eerste maand kijk je ernaar om, daarna raak je het blaadje kwijt en bedenk je je eind december dat je vergeten was om je goede voornemens bij te houden. Oeps! Toch heb ik weer besloten ze te maken, of ik ze nou wel of niet na kom. Hier komen ze!

1. Gezonder eten
Prioriteit nummer één in het leven: eet gezond. Je leest het overal, het belangrijkste voor je lichaam is dat je gezond eet en genoeg vitamines binnen krijgt. Ik ben wel de laatste die gezond eet. Ik eet zelden fruit - ik vindt het wel lekker trouwens -, en ik eet niet vaak brood. Ik ontbijt wel, maar op school bijvoorbeeld eet ik alleen maar snacks. Vitaminepillen doe ik ook niet aan in de maanden met een -r, heel slecht. Op een of andere manier lust ik ze niet, en ik ben dan zo'n dwarskop die ze dan ook nog is niet eet, ondanks dat ik ze niet lekker vindt. Ook maar is aan beginnen dus. Mijn lichaam kan wel wat vitamines gebruiken volgens mij!

2. Meer tijd doorbrengen met vrienden
Hoewel ik het totaal niet druk heb, spreek ik weinig met mijn vriendinnen af. Waarom weet ik niet, maar het lijkt me leuk om vaker met ze af te spreken en leuke dingen te doen.

3. Sparen
Ik en sparen is geen combinatie. Het is niet echt een goede eigenschap denk ik, tenzij je niet wilt sparen natuurlijk. Ik wil heel graag sparen, om er later iets heel leuks van te kopen met veel waarde. Ik geef nu mijn geld maandelijks uit aan allerlei troepjes. Daar wil ik verandering in brengen. Af en toe wat kleding zou ik mezelf niet kwalijk nemen, en wat spulletjes voor op mijn kamer kunnen er ook wel vanaf. Maar minstens €10,- per maand moet toch kunnen? Alle beetjes helpen..

4. Make-up eraf halen voor het slapen gaan
Ik draag dan wel niet veel make-up, maar alle make-up moet verwijderd worden, wil je je huid een beetje ''gezond'' houden. Het is slechter voor je dan je denkt om je make-up 's avonds niet weg te halen, en het is ontzettend makkelijk om 'nog een nachtje' het er niet afhalen. ''Morgen doe ik het wel!'', zeg ik altijd, heel slecht.

5. Niet stoppen met bloggen
Ik ben natuurlijk nog maar net begonnen met bloggen, en heb dus nog niet een groot aantal viewers per dag. Dit moet je opbouwen, hier moet je voor werken. Ik ben niet snel een doorzetter, en zodra iets niet meteen lukt, stop ik ermee. Dit jaar wil ik proberen door te gaan met bloggen, hoe dan ook. Ik vindt het leuk om te bloggen, artikelen te schrijven en mijn mening te geven. Hier wil ik dan ook graag mee door blijven gaan.


Dit waren de leukste hoogtepunten van het afgelopen jaar en mijn goede voornemens voor aankomend jaar. Ik hoop dat ik me dit jaar wél aan mijn voornemens kan houden. Hebben jullie nog goede voornemens? Zo ja, welke voornemens hebben jullie? Laat het me weten in een reactie! Gelukkig nieuwjaar!

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/13395533/?claim=dnwzb3cxfcx">Follow my blog with Bloglovin</a>

Geen opmerkingen:

Een reactie posten