woensdag 31 december 2014

DIY: jar full of happy moments

Mijn laatste blogpost van 2014.. Wat is dit jaar snel gegaan! Ik kan me nog precies de eerste dag van 2014 herinneren, haha!
Zoals jullie aan de titel hebben kunnen zien heb ik vandaag voor jullie een hele simpele DIY die ik zelf afgelopen jaar heb gebruikt. Het is een DIY die je het hele jaar kunt gebruiken. Vandaag ga ik jullie het idee achter deze DIY uitleggen, en hoe je hem kunt maken. Kijken jullie mee?




Ik heb deze DIY een jaar geleden volgens mij voorbij zien komen op tumblr, waarna ik hem na ben gaan maken, maar dan net iets anders. Het is een potje/bakje/mason jar waarin je gedurende het jaar kleine briefjes doet met leuke/blije of vrolijke momenten die je hebt meegemaakt. Dit kan van alles zijn. Denk bijvoorbeeld aan een leuke grap met een vriend of vriendin, maar je kan ook een vakantie, dagjes weg of dingen waar je trots op bent erin doen! Het afgelopen jaar ben ik er druk mee bezig geweest. Soms vergat ik het wel eens, maar ik heb behoorlijk wat happy moments opgespaard. Het is de bedoeling dat je het hele jaar er briefjes in stopt, maar je mag er geen een uithalen. Je mag ze dus niet van te voren lezen (ook niet heel stiekem..). Aan het einde van het jaar (dit kan ergens in december zijn, maar zelf doe ik het specifiek op 31 december, mooie afsluiter!) mag je alle briefjes eruit halen en ze stuk voor stuk lezen. Het schijnt dat je hierdoor goed gemotiveerd word om het nieuwe jaar weer in te gaan, en weer even herinnert wordt aan alle leuke en mooie momenten van het afgelopen jaar. Leuk, maar simpel, vind je niet?

Het enige wat je nodig hebt, is een bakje of iets wat daar op lijkt. Ik gebruik zelf een snoeppotje die ik ergens in de kast vond, omdat ik dat wel schattig vond staan. Aankomend jaar ga ik denk ik over op een mason jar (deze zijn te koop bij de Xenos, mocht je daar benieuwd naar zijn). Ik heb zelf op een papiertje de tekst 'HAPPY MOMENTS' geschreven, dit hoeft natuurlijk niet, en je kan er ook wat anders op schrijven. Doe wat je zelf leuk vindt! Deze plak je op de voorkant of op de deksel van het potje. Om het nog iets leuker te maken, heb ik van een paars lintje een strikje gemaakt, en die erom heen gebonden. Je kunt deze DIY op verschillende soorten, kleuren en maten maken, dus doe lekker wat je zelf wilt!


Vervolgens ga je er gedurende het jaar leuke momenten in doen (onderaan deze blogpost een voorbeeld). Ik heb gekleurde memo's van de action (lekker goedkoop, hihi), om het wat vrolijker te maken.

Ik hoop dat jullie deze kleine DIY net zo leuk vinden als ik! Gaan jullie dit ook maken? Laat in de reacties vinden wat jij van deze DIY vindt!


Ik wil jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling toewensen, en ik hoop dat jullie een heel gelukkig en sprankelend 2015 mogen hebben! Heel veel liefs, Larissa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten