zondag 21 september 2014

Waarom ik van de herfst hou...

Hoi!

We kunnen eindelijk zeggen dat de herfst is begonnen, yay! De herfst is mijn favoriete seizoen, en vandaag ga ik jullie vertellen waarom ik de herfst zo leuk vind!



Allereerst hetgeen wat volgens mij bij vrijwel iedereen favoriet is: de sweaters, truien en cardigans. Bij mij in elk geval wel! Ik heb mijn zomerkleding al weer omgewisseld voor mijn herfstkleding.

Stel je is voor: het is midden in de herfst. Je fiets naar school. Ik fiets altijd langs een bos als ik naar school fiets. Alle blaadjes aan de bomen zijn verkleurd, als de verkleurde blaadjes niet al van de bomen afgevallen zijn. Overal op de grond liggen kastanjes en eikjes én er hangt zo'n typische herfstsfeer, love..

Over fietsen naar school gesproken, in de herfst is het 's ochtends rond 7/8 uur nog niet bepaald warm, en omdat ik rond de 9 kilometer naar school moet fietsen, vind ik het wel een goed excuus om alvast de sjaals en mutsen uit de kast te halen.

Wat ik zelf erg leuk vind - zowel in de zomer als in de herfst of winter -, een kampvuur! Wie vind het nou niet gezellig om 's avonds rond 23:00 met marshmallows en een dikke trui rond een kampvuur te zitten?

Hoewel het in Nederland vrijwel elke maand regent zoals het eigenlijk rond september pas hoort te doen, vindt ik het in de herfst wel wat hebben. Sommige mensen háten regen en kou, die zitten liever in de zon. Ik vind vooral de regen leuk. Niet dat ik niet van de zon hou, maar wat is er nou niet leuk aan huiswerk maken met warme chocolademelk met slagroom, terwijl de regen op de achtergrond op het dak klettert?

Ik heb zin in de herfst! Wat vinden jullie van dit seizoen?

Liefs, Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen